Metadata language
Porozmawiajmy o reklamie, czyli kilka uwag na marginesie "Poetyki reklamy" Ewy Szczęsnej
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:Szczęsna, Ewa ; "Poetyka reklamy" ; filozofia reklamy ; tekst reklamowy ; odbiór reklamy
References:
1. T. W. Adorno, Filozofia nowej muzyki, przeł. F. Woyda, Warszawa 1974, s. 52.
2. R. Barthes, Mitologie, przeł. A. Dziadek, Warszawa 2000, s. 257.
3. Z. Bauman, Socjologia i ponowożytność, w: Racjonalność współczesności, red. H. Kozakiewicz, E. Mokrzycki, M. Siemek, Warszawa 1992, s. 14-16.
4. M. Black, Metafora, przeł. J. Japola, w: Studia z teorii literatury. Archiwum przekładów Pamiętnika Literackiego, red. H. Markiewicz, Wrocław 1977, s. 89.
5. J. Bralczyk, Poza prawdą i fałszem, „Teksty" 1981.
6. G. Debord, Społeczeństwo spektaklu, przeł. A. Ptaszkowska, Gdańsk 1998, s. 13.
7. P. de Man, Ideologia estetyczna, przeł. A. Przybysławski, Gdańsk 2000, s. 274.
8. S. Fish, Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane, przeł. K. Abriszewski i in., Kraków 2002, s. 136.
9. M. Foucault, Słowa i rzeczy, przeł. S. Cichowicz, w: Antologia współczesnej krytyki literackiej we Francji, red. W. Karpiński, Warszawa 1974, s. 334.
10. H.G. Gadamer, Aktualność piękna, Warszawa 1993, s. 29.
11. J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, t. 1, przeł. A.M. Kaniowski, Warszawa 1999, s. 99.
12. J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, t. 2, przeł. A.M. Kaniowski, Warszawa 2002, s. 87.
13. R. Ingarden, O dziele literackim, Warszawa 1960, s. 378-381.
14. W. Kandinsky, Punkt i linia a płaszczyzna, przeł. S. Fijałkowski, Warszawa 1986, s. 126.
15. P.H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 1999.
16. M. Merleau-Ponty, Fenomenologia percepcji, przeł. M. Kowalski, J. Migasiński, Warszawa 2001, s. 71.
17. Ch. Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja, przeł. M. Chomicz, Warszawa 2002, s. 10.
18. P. Ricoeur, Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, przeł. E. Bieńkowska i in., Warszawa 1975, s. 7-8.
19. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.
20. L. Wittgenstein, Dociekania filozoficzne, przeł. B. Wolniewicz, Warszawa 2000, s. 241-242.
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Digitizing institution:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Original in:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Projects co-financed by:Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Access: