Struktura obiektu
Tytuł:

Porozmawiajmy o reklamie, czyli kilka uwag na marginesie "Poetyki reklamy" Ewy Szczęsnej

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1-2 (2004)

Twórca:

Warchala, Jacek

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2004

Opis:

21 cm ; Tekst pol.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Temat i słowa kluczowe:

Szczęsna, Ewa ; "Poetyka reklamy" ; filozofia reklamy ; tekst reklamowy ; odbiór reklamy

Bibliografia:

1. T. W. Adorno, Filozofia nowej muzyki, przeł. F. Woyda, Warszawa 1974, s. 52.
2. R. Barthes, Mitologie, przeł. A. Dziadek, Warszawa 2000, s. 257.
3. Z. Bauman, Socjologia i ponowożytność, w: Racjonalność współczesności, red. H. Kozakiewicz, E. Mokrzycki, M. Siemek, Warszawa 1992, s. 14-16.
4. M. Black, Metafora, przeł. J. Japola, w: Studia z teorii literatury. Archiwum przekładów Pamiętnika Literackiego, red. H. Markiewicz, Wrocław 1977, s. 89.
5. J. Bralczyk, Poza prawdą i fałszem, „Teksty" 1981.
6. G. Debord, Społeczeństwo spektaklu, przeł. A. Ptaszkowska, Gdańsk 1998, s. 13.
7. P. de Man, Ideologia estetyczna, przeł. A. Przybysławski, Gdańsk 2000, s. 274.
8. S. Fish, Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane, przeł. K. Abriszewski i in., Kraków 2002, s. 136.
9. M. Foucault, Słowa i rzeczy, przeł. S. Cichowicz, w: Antologia współczesnej krytyki literackiej we Francji, red. W. Karpiński, Warszawa 1974, s. 334.
10. H.G. Gadamer, Aktualność piękna, Warszawa 1993, s. 29.
11. J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, t. 1, przeł. A.M. Kaniowski, Warszawa 1999, s. 99.
12. J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, t. 2, przeł. A.M. Kaniowski, Warszawa 2002, s. 87.
13. R. Ingarden, O dziele literackim, Warszawa 1960, s. 378-381.
14. W. Kandinsky, Punkt i linia a płaszczyzna, przeł. S. Fijałkowski, Warszawa 1986, s. 126.
15. P.H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 1999.
16. M. Merleau-Ponty, Fenomenologia percepcji, przeł. M. Kowalski, J. Migasiński, Warszawa 2001, s. 71.
17. Ch. Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja, przeł. M. Chomicz, Warszawa 2002, s. 10.
18. P. Ricoeur, Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, przeł. E. Bieńkowska i in., Warszawa 1975, s. 7-8.
19. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.
20. L. Wittgenstein, Dociekania filozoficzne, przeł. B. Wolniewicz, Warszawa 2000, s. 241-242.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1-2

Strona pocz.:

202

Strona końc.:

217

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: