Metadata language
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Type of object: Subject and Keywords:adolescence ; positivism ; modernism ; literature
References:
1. S. Borzym, Bergson a przemiany światopoglądowe w Polsce, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1984, s. 37-76.
2. M. Gloger, Jak czytać pozytywizm. Rekonesans, "Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka" 2000 t. 7.
3. A. Głowacki, Sprawy dziecinne, "Opiekun Domowy" 1872 nr 19, 23, 28.
4. L. Kołakowski, Filozofia pozytywistyczna (Od Hume'a do Koła Wiedeńskiego), PWN, Warszawa 1966.
5. R. Nycz, Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie, Leopoldinum, Wrocław 1997, s. 39-42.
6. E. Paczoska, Dojrzewanie, dojrzałość, niedojrzałość. Od Bolesława Prusa do Olgi Tokarczuk, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2004.
7. E. Pieścikowski, "Dramatyczna epoka, którą nazywamy pozytywizmem". Poglądy Zygmunta Szweykowskiego na pozytywizm Polski, "Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka" 2000 t. 7 (27).
8. B. Skarga, Kłopoty intelektu. Między Comte'em a Bergsonem, PWN, Warszawa 1975.
9. W. Welsch, Nasza postmodernistyczna moderna, przeł. R. Kubicki, A. Zeidler-Janiszewska, Oficyna Naukowa, Warszawa 1998, s. 3-12.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: