Metadata language
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Type of object: Subject and Keywords:reader response ; shock ; aesthetic experience
References:
1. K. Acker, Blood and Guts in High School, Grove, New York 1994.
2. Ch. Baudelaire, Padlina, przeł. M. Jastrun, w: tegoż Kwiaty zła, wyb. M. Leniewska, J. Brzozowski, red. i posł. J. Brzozowski, przeł. Z. Bieńkowski et al., Wydawnictwo Literackie, Kraków 1990, s. 81.
3. P. Bourdieu, Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, przeł. P. Biłos, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2005.
4. W. Benjamin, Kwestie teoriopoznawcze, teoria postępu, w: tegoż, Pasaże, przeł. I. Kania, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006, s. 508.
5. W. Benjamin, O kilku motywach u Baudelairea (II), przeł. B. Surowska, Przegląd Humanistyczny 1970 nr 6, s. 73.
6. L. Bersani, The Freudian Body. Psychoanalysis and Art, Columbia University Press, New York 1986, s. 70.
7. K. H. Bohrer, Nagłość. Chwila estetycznego pozoru, przeł. K. Krzemieniowa, Oficyna Naukowa, Warszawa 2005.
8. M. Chaouli, Devouring Metaphor. Disgust and Taste in Kleists Penthesilea, German Quarterly 1996 no 2 vol. 69, s. 130.
9. Euripides Bakchantki, w: tegoż, Tragedie, t. 4, przekł., wstęp. i przyp. J. Łanowski, przekł. przejrz. J. Ławińska-Tyszkowska, Prószyński i Sk-a, Warszawa 2007, s. 66-67.
10. W. Ch. Dimock, A Theory of Resonance, PMLA 1997 no 5 vol. 112, s. 1046-1059.
11. H. Forester, Whos Afraid of the Neo-Avangarde?, w: tegoż, The Return of the Real. The Avant-Garde at the End of the Century, MIT Press, Cambridge, MA 1996.
12. J.-J. Goux, The Eclipse of Art, Thesis Eleven 1996 vol. 44, s. 57-68.
13. F. Jameson, Postmodernizm i społeczeństwo konsumpcyjne, przeł. P. Czapliński, w: Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Universitas, Kraków 1997, s. 211.
14. E. Jelinek, Pianistka, przeł. R. Turczyn, Wydawnictwo W.A.B.,Warszawa 1997.
15. G. Jones, Evas Man, Beacon Press, Boston 1976, s. 173.
16. S. Kane, Complete Plays, Methuen, London 2001.
17. H. Kleist, Pentesilea, przeł. W. Hulewicz, w: tegoż, Dramaty i nowele, przeł. W. Hulewicz, J. Sztaudynger, E. Sicińska, wstęp i kom. M. Urbanowicz, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1969, s. 152.
18. E. Ladenson, Dirt for Arts Sake. Books on Trial from Madame Bovary to Lolita, Ithaca, Cornell University Press, New York 2007, s. XVI.
19. J. Laplanche, Notes on Afterwardness, w: tegoż Essays on Otherness, Routledge, London 1999.
20. J.-F. Lyotard, Wzniosłość i awangarda, przeł. M. Bieńczyk, Teksty Drugie 1996 nr 2-3.
21. W.I. Miller, The Anatomy of Disgust, Harvard University Press, Cambridge MA 1997, s. 49.
22. M. Oliphant, Sensation novels, cyt. za: D. Wynne The Sensation Novel and the Victiorian Family Magazine, Palgrave, New York 2001, s. 44.
23. V.K. Ramazani, Writing in Pain. Baudelaire, Benjamin, Haussmann, Boundary 1996 no 2 vol. 23, s. 199-224.
24. D. Scott, Conscripts od Modernity. The Tragedy of Colonial Enlightenment, Duke University Press, Durham, NC 2004.
25. C. Tate, Psychoanalysis and Black Novels. Desire and the Protocols of Race, Oxford University Press, New York 1998.
26. L. Trilling, On the Teaching of Modern Literature, w: tegoż, Beyond Culture. Essays in Literature and Learning, Viking, New York 1965.
27. T. Tzara, Manifest dada 1918, przeł. J. Wolańska, Rita Baum 2009 nr 13, s. 73.
28. G. Vattimo, Społeczeństwo przejrzyste, przeł. M. Kamińska, Wyd. Naukowe DSWE TWP, Wrocław 2006, s. 55-69.
29. J.-P. Vernant, P. Vidal-Naquet, Myth and Tragedy in Ancient Greece, Zone, New York 1990, s. 246.
30. H. Zahavi, Parszywy weekend, przeł. V. Dobosz, C&T, Toruń 2003.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: