Struktura obiektu
Tytuł:

Paradoks o świadku

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2012)

Twórca:

Mościcki, Paweł ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2012

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Journal/Article

Temat i słowa kluczowe:

Karski, Jan ; witnesses ; Holocaust

Bibliografia:

1. F. Ankersmit, Wzniosłe oddzielenie się od przeszłości, przeł. J. Benedyktowicz, w: tegoż Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Universitas, Kraków 2004, s. 344.
2. W. Benjamin, Excavation and Memory, w: tegoż Selected Writings, vol. 2/2, ed. M.W. Jennings, H. Eiland, G. Smith, Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge. London 2005, s. 576.
3. M. Bernard-Donals, R. Glejzer, Between Witness and Testimony: The Holocaust and the Limits of Representation, SUNY Press, New York 2001.
4. M. Bieńczyk, Wielki Narrator, w: tegoż Książka twarzy, Świat Książki, Warszawa 2011, s. 189.
5. M. Blanchot, L'écriture du désastre, Gallimard, Paris 1980, s. 7.
6. M. Blanchot, L'entretien infini, Gallimard, Paris 1969, s. 192.
7. R. Bresson, Notes on Cinematography, przeł. J. Griffin, Urizen Books, New York 1977, s. 4.
8. G. Didi-Huberman, Lieu malgré soi, maszynopis, s. 11.
9. G. Didi-Huberman, Obrazy mimo wszystko, przeł. M. Kubiak Ho-Chi, Universitas, Kraków 2008, s. 65-227.
10. A. Duda, Teatr realności. O iluzji i realności w teatrze współczesnym, Słowo/obraz-terytoria, Gdańsk 2006, s. 159-259.
11. S. Felman, The Return of the Voice. Claude Lanzmann`s "Shoah", w: S. Felman, D. Laub Testimony. Crisis of Witnessing in Literature, Psychoanalysis and History, Routledge, New York-London 1992, s. 213.
12. M. Goutte, La main du témoin, à l'ombre du geste, w: Des mains modernes. Cinéma, danse, photographie, théâtre, L'Harmattan, Paris 2008, s. 27-41.
13. G. Hartman, Learning from Survivors, w: The Longest Shadow: in the Aftermath of the Holocaust, Indiana University Press, Bloomington-Minneapolis 1996, s. 144.
14. J. Karski, Tajne państwo. Opowieść o polskim podziemiu, oprac. W. Piasecki, Twój Styl, Warszawa 1999, s. 244-255.
15. D. LaCapra Lanzmann's "Shoah": "Here There Is No Why", "Critical Inquiry" 1997 vol. 23 nr 2, s. 239-240.
16. D. LaCapra, "Traumatropisms": From Trauma via Witnessing to the Sublime?, w: tegoż History and Its Limits. Human, Animal, Violence, Cornell University Press, Ithaca-London 2009, s. 62-63.
17. C. Lanzmann, Hier ist kein Warum, w: Au sujet de Shoah: le film de Claude Lanzmann, red. B. Cuau, ed. Belin, Paris 1990, s. 279.
18. J. Laplanche, J.B. Pontalis, Słownik psychoanalizy, przeł. E. Modzelewska, E. Wojciechowska, WSiP, Warszawa 1996, s. 1-3.
19. A. Wieviorka, L'ère du témoin, Hachette, Paris 2002, s. 109-110.
20. J.E. Young, Holokaust w świadectwach filmowych i świadectwach wideo. Dokumentowanie świadka, przeł. T. Łysak, "Literatura na świecie" 2004 nr 1-2, s. 251.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

15

Strona końc.:

33

Typ zasobu:

Text

Szczegółowy typ zasobu:

Article : original article

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

0867-0633

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Open

×

Cytowanie

Styl cytowania: