Object structure
Tytuł:

[Uczniowie z nauczycielem] [Dokument ikonograficzny]

Data wydania/powstania:

[1939-1945]

Opis:

Fotografia przedstawia grupkę młodzieży: dziewcząt i chłopców wraz z nauczycielem siedzącym pośrodku nich, pozujących do zdjęcia przed bramami wjazdowymi do remizy strażackiej. Dzieci widoczne na zdjęciu ubrane są w skromną, ale schludną odzież. Na budynku pomiędzy dużymi, drewnianymi drzwiami wisi tabliczka z napisem: Ochotnicza Staż Pożarna w Repkach, oraz z herbem strażaków w Repkach: hełm strażacki ze skrzyżowanymi narzędziami jego pracy (toporek i bosak) ; Według właściciela zdjęcia przedstawia ona uczniów V klasy Szkoły Podstawowej przed remizą OSP w Repkach, gdzie w latach okupacji uczyły się dzieci. Budynek Szkoły Podstawowej w Repkach przejęli Niemcy dla swoich celów ; Repki, woj. mazowieckie ; Zdjęcie przesłane na konkurs "Fotografia polskiej wsi" do 1948 roku, organizowany w 1983 r. przez kwartalnik "Fotografia" i tygodnik "Nowa Wieś". Odbitka zdjęcia przechowywana w Instytucie Archeologii i Etnologii PAN (dawniej Instytut Historii Kultury Materialnej)

Typ obiektu:

Obiekt etnograficzny

Temat i słowa kluczowe:

okupacja hitlerowska ; Ochotnicza Straż Pożarna ; etnografia ; kultura materialna ; kultura społeczna ; szkoła ; nauczyciel ; uczeń ; wychowanie ; edukacja ; odzież ; Repki, pow. Sokołów Podlaski (Polska)

Typ zasobu:

Obraz

Szczegółowy typ zasobu:

Fotografia

Format:

application/pdf

Źródło:

IAiE PAN, nr inw. 262-7

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Archeologii i Etnologii PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Instytut Archeologii i Etnologii PAN

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Zamknięty

This publication is protected by copyright. Access to its digital version is possible on computer terminals in the institution that shares it.
×

Citation

Citation style: