Object structure
Title:

[Uczennice gimnazjum z nauczycielami] [Dokument ikonograficzny]

Date issued/created:

[ok. 1905]

Description:

Fotografia przedstawia cztery rzędy dziewcząt z nauczycielkami i nauczycielem pozujących do zdjęcia na tle ściany budynku. Dziewczęta ubrane są w odświętne stroje. Siedzący między nimi nauczyciel jest w średnim wieku, w okularach i z wąsem, ubrany jest w garnitur i jasną koszulę. Po jego obu stronach siedzą dwie nauczycielki ubrane w podobne, skromne, czarne suknie z wysokimi stójkami. Trzecia nauczycielka stoi na boku drugiego rzędu dziewcząt. Ubrana jest w kraciastą bluzkę i długą, ciemną spódnicę ; Według właścicielki zdjęcia przedstawia ono jej babcię w I klasie gimnazjum żeńskiego. Stoi ona w trzecim rzędzie jako druga z prawej strony ; Na odwrocie zdjęcia widać wypisane nazwiska uczennic z klas I a i I b oraz ich nauczycieli ; Zdjęcie przesłane na konkurs "Fotografia polskiej wsi" do 1948 roku, organizowany w 1983 r. przez kwartalnik "Fotografia" i tygodnik "Nowa Wieś". Odbitka zdjęcia przechowywana w Instytucie Archeologii i Etnologii PAN (dawniej Instytut Historii Kultury Materialnej)

Type of object:

Obiekt etnograficzny

Subject and Keywords:

gimnazjum żeńskie ; etnografia ; kultura materialna ; kultura społeczna ; edukacja ; szkoła ; nauczyciel ; uczennica ; wychowanie ; odzież ; moda

Resource type:

Obraz

Detailed Resource Type:

Fotografia

Format:

application/pdf

Source:

IAiE PAN, nr inw. 243-6, 243-6a

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Archeologii i Etnologii PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Instytut Archeologii i Etnologii PAN

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Zamknięty

This publication is protected by copyright. Access to its digital version is possible on computer terminals in the institution that shares it.
×

Citation

Citation style: