Struktura obiektu
Tytuł:

Historie przeżyte, zapamiętane i wysłuchane. Kilka przypisów do książki Zbigniewa Romka

Inny tytuł:

Polska 1944/45-1989 : studia i materiały, 22 (2024) ; Artykuły recenzyjne

Twórca:

Idzikowska-Czubaj, Anna (1974– )

Współtwórca:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Wydawca:

Instytut Historii PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2024

Opis:

s. 287-305 ; Streszczenie angielskie.

Temat i słowa kluczowe:

Marzec 1968 ; pokolenie ; młodzież ; Polska Rzeczpospolita Ludowa ; Łódź ; Polska -- historiografia [KABA]

Abstrakt:

Artykuł recenzyjny omawia i polemizuje z książką Zbigniewa Romka poświęconą pokoleniu Marca ’68 w Łodzi. W tekście zreferowano główne zagadnienia pracy, takie jak: portret intelektualny pokolenia Marca ’68 w Łodzi, który wyłonił się ze wspomnień byłych uczestników buntów studenckich; deklarowane powody przystąpienia do protestów w 1968 r.; wpływ socjalizacji instytucji szkolnych i wychowawczych oraz kultury zachodniej na światopogląd analizowanego pokolenia. W uwagach polemicznych zwrócono m.in. uwagę na sposób funkcjonowania „socjalistycznej kontroferty” kulturowej skierowanej do młodych w latach sześćdziesiątych.

Czasopismo/Seria/cykl:

Polska 1944/45-1989 : studia i materiały

Tom:

22

Strona pocz.:

287

Strona końc.:

305

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł recenzyjny (recenzja naukowa)

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

2450-8365 ; 2450-8357

Źródło:

IH PAN, sygn. B.155/22 Podr. ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii PAN

Dofinansowane ze środków:

Ministerstwo Edukacji i Nauki

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: