Struktura obiektu
Tytuł:

Tradycje oświatowe i kształtowanie się szkolnictwa na terenie Wierzbnika do 1915 roku

Twórca:

Rutkowska, Wiesława ORCID

Wydawca:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2020

Data publ. on-line:

2020.12.31

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Temat i słowa kluczowe:

oświata ; nauczyciele ; uczniowie ; szkoła ; szkolnictwo ; Wierzbnik (Starachowice, Polska) ; rozbiory Polski

Abstrakt:

The article aims to present the process of creating and organising education in Wierzbnik, now part of Starachowice, from the city’s foundation until 1915, ie the onset of the Austrian occupation and the beginning of the reconstruction of Poland. It discusses the education policy of the Russian authorities, examines the role of teachers in the local community and their social position and shows the impact of education on society and its growing literacy. The research was based on sources from the State Archives in Radom and Kielce.

Czasopismo/Seria/cykl:

Rozprawy z Dziejów Oświaty

Tom:

57

Strona pocz.:

197

Strona końc.:

228

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

pdf

Identyfikator zasobu:

0080-4754

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Właściciel praw autorskich:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów PAN

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii Nauki PAN

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: