Struktura obiektu
Tytuł:

Remembering the Shoah and the Second World War in German Third-Generation Literature

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2024) - Special Issue - English Edition

Twórca:

Banki, Luisa ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2024

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Temat i słowa kluczowe:

literatura Holokaustu/Shoah ; II wojna światowa ; literatura niemiecka ; trzecie Pokolenie ; autorefleksja

Bibliografia:

1. Arendt, Hannah. “‘What Remains? The Language Remains’: A Conversation with Günter Gaus.” In Essays in Understanding, 1930–1954. Formation, Exile, and Totalitarianism, edited by Jerome Kohn. Schocken, 1994.
2. Assmann, Aleida. “Wem gehört die Geschichte? Fakten und Fiktionen in der neueren deutschen Erinnerungsliteratur.” Internationales Archiv für Sozialgeschichte der deutschen Literatur 36 (1) (2011). DOI
3. Assmann, Jan. Das kulturelle Gedächtnis. Schrift, Erinnerung und politische Identität in frühen Hochkulturen. C.H. Beck, 1992. DOI
4. Böhme, Johannes. Das Unglück schreitet schnell. Ullstein, 2019.
5. Esther Jilovsky. Remembering the Holocaust. Generations, Witnessing and Place. Bloomsbury Academic, 2015. DOI
6. Fogel, Vanessa F. Sag es mir, translated by Katharina Böhmer. Weissbooks, 2010.
7. Frieden, Kirstin. Neuverhandlungen des Holocaust. Mediale Transformationen des Gedächtnisparadigmas. Transcript, 2014. DOI
8. Fulda, Daniel, and Jaeger, Stephan. “Einleitung. Romanhaftes Geschichtserzählen in einer erlebnisorientierten, enthierarchisierten und hybriden Geschichtskultur.” In Romanhaftes Erzählen von Geschichte. Vergegenwärtigte Vergangenheiten im beginnenden 21. Jahrhundert, edited by Daniel Fulda and Stephan Jaeger. De Gruyter, 2019 DOI
9. Hermann, Meike. “Spurensuche in der dritten Generation. Erinnerung an Nationalsozialismus und Holocaust in der jüngsten Literatur.” In Repräsentationen des Holocaust im Gedächtnis der Generationen. Zur Gegenwartsbedeutung des Holocaust in Israel und Deutschland, edited by Margit Frölich, Yariv Lapid and Christian Schneider. Brandes & Apsel, 2004.
10. Hirsch, Marianne. The Generation of Postmemory. Writing and Visual Culture after the Holocaust. Columbia University Press, 2012.
11. Hoffman, Eva. After such Knowledge. Memory, History, and the Legacy of the Holocaust. Public Affairs, 2004.
12. Messerschmidt, Astrid. “Aus dem Umgang mit der Geschichte lernen – Ansatzpunkte einer feministischen Kritik der Erinnerung in der dritten Generation nach dem Holocaust.” In Jahrbuch Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft. Geschlechtertypisierungen im Kontext von Familie und Schule, edited by Sabine Andresen and Barbara Rendtorff. Verlag Barbara Budrich, 2006. DOI
13. Trzebiner, Channah. Die Enkelin oder Wie ich zu Pessach die vier Fragen nicht wusste. Weissbooks, 2013.
14. Young, James E. Writing and Rewriting the Holocaust: Narrative and the Consequences of Interpretation. Indiana University Press, 1988.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

70

Strona końc.:

87

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

0867-0633 ; 10.18318/td.2024.en.1.5

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: