Metadata language
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Subject and Keywords:praktyki piśmienne ; praktyki autobiograficzne ; pamiętniki konkursowe ; międzywojenna Polska ; młodzież żydowska ; narracje modernizacyjne ; critical childhood studies.
References:
1. Archer M., Człowieczeństwo. Problem sprawstwa, Zakład Wydawniczy „Nomos”, tłum. A. Dziuban, Warszawa 2013.
2. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, tłum. E. Neyman, PWN, Warszawa 2012.
3. Cała A., (oprac. I red.), Ostatnie pokolenie. Autobiografie polskiej młodzieży żydowskiej okresu międzywojennego. Ze zbiorów YIWO Institute for Jewish Research w Nowym Jorku, Wydawnictwo SIC!, Warszawa 2003.
4. Bauman Z., Retrotopia. Jak rządzi nami przeszłość?, PWN, Warszawa 2017.
5. Kizwalter T., Polska nowoczesność, Genealogia, Wydawnictwa UW, Warszawa 2020.
6. Eisenstadt S., Utopia i nowoczesność. Porównawcza analiza cywilizacji, tłum. A. Ostolski, Oficyna Naukowa, Warszawa 2011.
7. Eksteins M., Święto wiosny. Wielka wojna i narodziny nowego wieku, tłum. K. Rabińska, PIW, Warszawa 2014.
8. Gawin M., Bilet do nowoczesności. O kulturze polskiej w XIX/XX wieku, Teologia Polityczna, Warszawa 2014.
9. Kaufmann J.-C., Ego: socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcja podmiotu, tłum. K. Wakar, Oficyna Naukowa, Warszawa.
10. Kijek K., Dzieci modernizmu. Świadomość, kultura i socjalizacja polityczna młodzieży żydowskiej w II Rzeczypospolitej, Wydawnictwo Austeria, Kraków-Budapeszt-Syrakuzy 2020.
11. Jenks Ch., Childhoods. A Key Ideas, Routledge, London-New York 1996.
12. Komulainen S., The ambiguity of the child’s ‘voice’ in social research, “Childhood” 2007, nr, 14(1), s. 11–28.
13. Korczak J., Jak kochać dziecko [w:] tegoż, Dzieła, t. 7, oprac. i red. S. Wołoszyn, E. Cichy, H. Kirchner, A. Lewin, Latona, Warszawa 1993.
14. Korczak J., Kiedy znów będę mały [w:] tegoż, Dzieła, t. 9, red. M. Ciesielska, H. Kirchner, A. Lewin, S. Wołoszyn.
15. Korczak J., Prawo dziecka do szacunku [w:] tegoż, Dzieła, t. 7, oprac. i red. S. Wołoszyn, E. Cichy, H. Kirchner, A. Lewin, Latona, Warszawa 1993.
16. Lee N., Childhood and Society. Growing Up in an Age of Uncertainty, Open University Press, Maidenhead 2001.
17. Rakoczy Marta, Powiem głośno: o to, co czyniłem, co myślałem, czym byłem. Głos, pismo, audiobiografie, „Autobiografia. Literatura, kultura, media” 2022, nr 2, s. 7-18.
18. Rakoczy M., Władza liter. Polskie procesy modernizacyjne a awangarda, WUJ, Kraków 2022.
19. Runciman D., Brito Vieira Monica, Reprezentacja, tłum. K. Sosnowska, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
20. Savage J., Teenage. The Creation of Youth 1875-1945, Chatto & Windus, London 2007.
21. Sikora A., Szczerość. O wyłanianiu się nowoczesnego porządku komunikacyjnego, Wydawnictwa UW, Warszawa 2020.
22. Spyrou S., Disclosing childhoods. Research and Knowledge Production for Critical Childhood Studies, Palgrave Macmillan, London 2018.
23. Toren Ch., Making History. The Significance of Childhood Cognition for a Comparative Anthropology of Mind, “Man” 1993, nr 3 (28), s. 461-478.
24. Witeska-Młynarczyk A., “Can the Children Speak”. Voice, Children and an ADHD Diagnosis in an Ethnographic Research, Revue de Science Sociale 2020, nr 63, s. 46–57.
25. Wullierme J.-L., Lustro Zachodu. Nazizm i cywilizacja zachodu, przeł. M. Żurowska, WAB, Warszawa 2013.
0867-0633 ; 10.18318/td.2024.2.13
Source:IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Terms of use:Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Digitizing institution:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Original in:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: