Struktura obiektu
Tytuł:

Apokalipsa z odzysku. Problemyz cyberpunkiem w polskich grach wideo

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 6 (2021)

Twórca:

Felczak, Mateusz ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2021

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Temat i słowa kluczowe:

estetyka ; gry wideo ; narracja ; interfejs ; mechanika ; apokalipsa ; kryzys ; Cyberpunk 2077 ; Observer ; Ghostrunner

Bibliografia:

1. Easterbrook, N. (1992). The Arc of Our Destruction: Reversal and Erasure in Cyberpunk. Science Fiction Studies, 19(3), 378–394. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/4240184%5Cnhttp://www.jstor.org.cyber.usask.ca/stable/pdfplus/4240184.pdf?acceptTC=true
2. Frelik, P. (2018). “Silhouettes of Strange Illuminated Mannequins”: Cyberpunk’s Incarnations of Light. In G. J. Murphy & L. Schmeink (Eds.), Cyberpunk and Visual Culture (pp. 80–99). New York and London: Routledge. DOI
3. Galloway, A. R. (2012). The Interface Effect. Cambridge: Polity Press.
4. Gibson, W., & McCaffery, L. (1988). An Interview with William Gibson. Mississippi Review, 16(2/3), 217–236.
5. Hayles, K. (2012). W stronę ucieleśnionej wirtualności. Sztuka i Filozofia, 41, 127–152.
6. Heuser, S. (2003). Virtual Geographies: Cyberpunk at the Intersection of the Postmodern and Science Fiction. Leiden: Brill. DOI
7. Jameson, F. (2011). Postmodernizm, czyli logika kulturowa późnego kapitalizmu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
8. Janik, J. (2020). Negotiating Textures of Digital Play: Gameplay and the Production of Space. Game Studies, 20(4). Retrieved from http://gamestudies.org/2004/articles/janik
9. Johnson, M. R. (2018). The History of Cyberspace Aesthetics in Video Games. In Graham J. Murphy & L. Schmeink (Eds.), Cyberpunk and Visual Culture (pp. 139–154). New York and London: Routledge. DOI
10. Jørgensen, K. (2012). Between the game system and the fictional World: A study of computer game interfaces. Games and Culture, 7(2), 142–163. DOI
11. Joyce, S. (2017). Playing for Virtually Real. Cyberpunk Aesthetics and Ethics in Deus Ex: Human Revolution. In G. J. Murphy & L. Schmeink (Eds.), Cyberpunk and Visual Culture. New York & London: Routledge. DOI
12. Kerr, A. (2017). Global Games. Production, Circulation and Policy in the Networked Era. New York: Routledge. DOI
13. Kłosiński, M. (2018). Hermeneutyka gier wideo: intepretacja, immersja, utopia. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN.
14. Land, N. (1995). Meat (or How to Kill Oedipus in Cyberspace). In M. Featherston & R. Burrows (Eds.), Cyberspace/Cyberbodies/ Cyberpunk. Cultures of Technological Embodiment. London-New Delhi: SAGE Publications. DOI
15. Lavigne, C. (2013). Cyberpunk Women, Feminism and Science Fiction. A Critical Study. Jefferson, North Carolina, and London: McFarland & Company.
16. McGunnigle, C. (2018). “My targeting system is a little messed up”. The Cyborg Gaze in the RoboCop Media Franchise. In Cyberpunk and Visual Culture (pp. 105–126). New York and London: Routledge. DOI
17. Nixon, N. (1992). Cyberpunk: Preparing the Ground for Revolution or Keeping the Boys Satisfied? Science Fiction Studies, 19(2), 219–235. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/4240152%5Cnhttp://www.jstor.org.cyber.usask.ca/stable/pdfplus/4240152.pdf?acceptTC=true
18. Sanders, L. P. (2008). Postmodern Orientalism. William Gibson, Cyberpunk and Japan. Massey University.
19. Sicart, M. (2008). Defining Game Mechanics. Game Studies, 8(2). Retrieved from http://gamestudies.org/0802/articles/sicart
20. Stephenson, N. (1999). Zamieć. Poznań: Zysk i S-ka.
21. Sterling, B. (Ed.). (1988). Mirrorshades: The Cyberpunk Anthology. New York: Ace Books.
22. Tabbi, J. (1995). Postmodern Sublime. Technology and American Writing from Mailer to Cyberpunk. Ithaca and London: Cornell University Press. DOI
23. Tatsumi, T. (2006). Full Metal Apache. Transactions Between Cyberpunk Japan and Avant Pop America. Durham and London: Duke University Press. DOI

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

6

Strona pocz.:

109

Strona końc.:

124

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

0867-0633 ; 10.18318/td.2021.6.7

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

- ; Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: