Metadata language
Logowizualna sztuka internetowa –ZUSwave i kryzys wyobraźni
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description:21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Subject and Keywords:logowizualność ; vaporwave ; ZUSwave ; estetyki internetowe
References:
1. ASCII Art Archive”, https://web.archive.org/web/20210725083922/https://www.asciiart.eu/ (19.08.2021).
2. † R Î P †, 01.03.2015, https://www.facebook.com/zuswave/photos/730033617110095/ (dostęp: 01.09.2021).
3. J.D. Bolter, Przestrzeń pisma: komputery, hipertekst i remediacja druku, przeł. A. Małecka i M. Tabaczyński, wstęp M. Tabaczyński, Korporacja Ha!art–Miejskie Centrum Kultury, Kraków–Bydgoszcz 2014, s. 85.
4. M. Boomen, van den, Transcoding the digital: how metaphors matter in new media, Instituut voor Netwerkcultuur, Amsterdam 2014.
5. V. Camp, van, Vaporwave poetics/agential language, „Diffractions collective”, 28.05.2017, www.diffractionscollective.org/vaporwave-poetics-agential-language/#_ftn3 (05.03.2020).
6. Z. Canton,dal, ZUSwave, 21.04.2015, https://www.facebook.com/zuswave/photos/757151351064988/ (18.08.2021).
7. Z. Canton, dal, z zusu powstałeś i w zus się obrócisz, „Nośnik #4 ZUS”, 2016 nr 1.4.
8. M. Dynel, ’I has seen image macros!’ Advice animals memes as visual-verbal jokes, „International Journal of Communication” 2016 nr10, s. 660-688, F. Yus Multimodality in memes: A cyberpragmatic approach, w: Analyzing digital discourse: New insights and future directions, ed. P. Bou-Franch, P. Garcés-Conejos Blitvich, Palgrave Macmillan 2019
9. FAQ „Aesthetics Wiki”, https://aesthetics.fandom.com/wiki/FAQ (13.08.2021).
10. L. Flores, Third generation electronic literature, „Electronic book review” 04.07.2019, http://electronicbookreview.com/essay/third-generation-electronic-literature/ (20.08.2021).
11. M. Grzenkowicz, Guru vaporwave'u gra w Polsce. Czemu ten gatunek muzyki sczezł, choć dopiero co powstał? I co ma do tego ZUS oraz USOS?, „wyborcza.pl" 20.09.2017,www.wyborcza.pl/7,113768,22402469,guru-vaporwave-u-gra-w-polsce-czemu-ten-gatunek-muzyki.html?disableRedirects=true (06.01.2020).
12. A. Gumkowska, Mem – nowa forma gatunkowo-komunikacyjna w sieci, „Teksty Drugie” 2015 nr 3.
13. L. Hutcheon, Teoria parodii: lekcja sztuki XX wieku, przeł. A. Wojtanowska, W. Wojtowicz, Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe,Wrocław 2007.
14. jacobspalace , Fiji_hills, 26.04.2016, https://420aionios.tumblr.com/post/143421824381/acidfairyx-aciidbae (30.08.2021).
15. B. Jurek, ZUSwave, 21.09.2015, https://www.facebook.com/zuswave/photos/a.696658027114321/827718274008295 (30.08.2021).
16. K. Kamińska, Memosfera: wprowadzenie do cyberkulturoznawstwa, Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2017.
17. M. Kamińska, Rzeczywistość wirtualna jako „ponowne zaczarowanie świata”: pytanie o status poznawczy koncepcji, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2007.
18. I. Kaproń-Charzyńska, Słowa do oglądania w komentarzach internetowych, w: Internet jako przedmiot badań językoznawczych, red. E. Kołodziejek, R. Sidorowicz, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2017.
19. P. Killeen, Burned out myths and vapour trails: vaporwave’s affective potentials, „Open cultural studies” 2018 nr 2.1.
20. A. Koc, „Do you want vaporwave, or do you want the truth?” Cognitive mapping of late capitalist affect in the virtual lifeworld of vaporwave, „Capacious: journal for emerging affect inquiry” 2017 nr 1.1.
21. K. Machalski, GREASYTHURSDAY, 04.02.2016, https://www.facebook.com/zuswave/photos/890043604442428/ (30.08.2021).
22. maj, 30.04.2015, https://www.facebook.com/zuswave/photos/760912114022245/ (30.08.2021).
23. L. Manovitch, Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 179.
24. P. Marecki, Onak L. Generatory tekstowe, w: P. Marecki, Gatunki cyfrowe: instrukcja obsługi, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.
25. G. McCulloch, Because internet: understanding the new rules of language [e-book], Riverhead Books, New York 2019.
26. Missions and Quests „Game UI Database”,https://www.gameuidatabase.com/index.php?scrn=81 (20.08.2021).
27. K. Muskaryna, Wniosek o urlop, „Nośnik #4 ZUS”, 2016 nr 1.4.
28. M. Napiórkowski, Kod kapitalizmu: jak Gwiezdne wojny, Coca-Cola i Leo Messi kierują twoim życiem, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2019, s. 154.
29. R. Nowak, A. Whelan, „Vaporwave Is (Not) a Critique of Capitalism”: Genre Work in An Online Music Scene, „Open Cultural Studies” 2018 nr 2.1.
30. L. Onak, Prokom, 28.05.2016, www.rozdzielchleb.pl/prokom/ (06.01.2020).
31. L. Onak, Prokom [Kod źródłowy], wersja 1.1 2015-2016, www.rozdzielchleb.pl/zipy/prokom/ (05.05.2020).
32. U. Pawlicka, Ruch jako podstawa materializacji cyfrowej poezji konkretnej, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2012 nr 55 (2).
33. J. Pearson, How Tumblr and MTV killed the neon anti-corporate aesthetic of vaporwave, „Vice”, 26.06.2015,www.vice.com/en_us/article/539v9a/tumblr-and-mtv-killed-vaporwave (05.03.2020).
34. P. Puldzian Płucienniczak, NFZ-14, „Nośnik #4 ZUS”, 2016 nr 1.4.
35. P. Puldzian Płucienniczak, 1: Otwarty nośnik emerytalny, „Nośnik #4 ZUS”, 2016 nr 1.4.
36. P. Puldzian Płucienniczak, Trzy filary post-emerytury, „Nośnik #4 ZUS” 2016 nr 1.4.
37. PostPolska, 28.06.2015, https://www.facebook.com/zuswave/photos/787743381339118/ (30.08.2021).
38. A. Regiewicz , Komparatystyka jako sposób badania nowych mediów, Teksty Drugie 2014 nr 2.
39. A. Rejniak-Majewska, »Kondycja postmedialna« i wynajdywanie medium według Rosalind Krauss, w: Sztuki w przestrzeni transmedialnej, red. T. Załuski, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2010.
40. M. Sjaarda, Recoup/repeat/resist: vaporwave as strategy [PDF] 2017, s. 4, http://fir.ferris.edu:8080/xmlui/handle/2323/5983 (01.09.2021).
41. R. Sowiński, Vaporwave. Kapitalizm zremiksowany, „Kognitywistyka i media w edukacji” 2017 nr 1.
42. G. Standing, Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa, przeł. K. Czarnecki, P. Kaczmarski, M. Karolak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
43. M. Staśko, ZUS Maria, ojciec poleciał!, „Nośnik #4 ZUS”, 2016 nr 1.4.
44. M. Szcześniak, Normy widzialności: tożsamość w czasach transformacji, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana– Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2016.
45. A. Śliz, Demotywator—emblemat kultury uczestnictwa? (wokół problemów definicyjnych memów oraz memów internetowych), „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2014 nr 57.1.
46. G. Tanner, Babbling corpse: vaporwave and the commodification of ghosts [e-book], John Hunt Publishing, Winshester–Washington 2016.
47. The creation of adam parodies, „Know your meme”, https://knowyourmeme.com/memes/the-creation-of-adam-parodies (31.08.2021).
48. M. R. Wiśniewski, Wszyscy jesteśmy cyborgami. Jak internet zmienił Polskę [e-book], Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2019.
49. E. Wójtowicz, Global vs. local ? The art of translocality, https://www.hz-journal.org/n8/wojtowicz.html (11. 05.2020).
50. E. Wójtowicz, Sztuka w kulturze postmedialnej, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2016.
51. x100000 Let’s get spooky, 03.04.2016, https://de-la-packshot.tumblr.com/post/123560203579 (30.08.2021).
52. x100000 God damn, 6.03.2016, https://x100000.tumblr.com/post/140565294769 (30.08.2021).
53. G. E. Yaquinto, The social significance of modern trademarks: authorizing the appropriation of marks as source identifiers for expressive works, „Tex. L. Rev.” 2016 nr 95.
54. T. Zych, max(yma), 27.07.2015, https://www.facebook.com/zuswave/photos/801033540010102/ (30.08.2021).
0867-0633 ; 10.18318/td.2022.1.19
Source:IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Digitizing institution:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Original in:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Projects co-financed by: Access: