Object structure
Title:

Polonistyka chaotyczna? Rec.: Marek Pieniążek, Polonistyka performatywna. O humanistycznych technologiach wytwarzania światów. Kraków(2018)

Subtitle:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)

Creator:

Kuczkowski, Andrzej ORCID

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2022

Description:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

Subject and Keywords:

dydaktyka polonistyczna ; performans ; performatywność ; edukacja polonistyczna ; życie literackie ; ponowoczesność

References:

1. N. Baillargeon, Krótki kurs samoobrony intelektualnej. Przeł. B. Baran. Pruszków 2011.
2. M. Borowski, M. Sugiera, Sztuczne natury. Performanse technonauki i sztuki. Kraków 2016.
3. A. Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka. Kraków 2013.
4. M. Carlson, Performans. Przeł. E. Kubikowska. Red. nauk. wyd. pol. T. Kubikowski. Warszawa 2007.
5. I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności. Kraków 2013.
6. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności. Przeł. M. Borowski, M. Sugiera. Kraków 2008.
7. A. Gall, Humanizm performatywny. Polemika z filozofią w praktyce literackiej Witolda Gombrowicza. Przeł. G. Sowinski. Kraków 2011.
8. T. Garstka, Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu. Warszawa 2016.
9. A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Przeł. A. Szulżycka. Warszawa 2001.
10. J. Jarzębski, Interpretacja w edukacji polonistycznej. W zb.: Przyszłość polonistyki. Koncepcje – rewizje – przemiany. Red. A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz. Katowice 2013, s. 77-81.
11. K. Kasperek, Self-publishing – zarys najważniejszych problemów. „Sztuka Edycji” 2016, nr 2, s. 91–101. DOI
12. A. Kisielewicz, Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia. Warszawa 2017. DOI
13. A. Krajewska, Dramatyczna teoria literatury. Zarys problematyki. Poznań 2009.
14. J. McKenzie, Performuj albo... Od dyscypliny do performansu. Przeł. T. Kubikowski. Kraków 2011.
15. Performans, performatywność, performer. Próby definicji i analizy krytyczne. Red. E. Bal, W. Świątkowska. Kraków 2013.
16. Performatyka. Terytoria. Red. E. Bal, D. Kosiński. Kraków 2017.
17. M. Pieniążek, Uczeń jako aktor kulturowy. Polonistyka szkolna w warunkach płynnej nowoczesności. Kraków 2013.
18. R. Schechner, Performatyka. Wstęp. Przeł. T. Kubikowski. Red. przekł. M. Rochowski. Wrocław 2006.
19. M. Świetlicki, Autobiografia. Nieprzysiadalność. Rozmawia R. Księżyk. Kraków 2017.
20. J. Wachowski, Performans. Gdańsk 2011.
21. E. Wasilewska-Kamińska, Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady. Warszawa 2016. DOI
22. E. Woźniak-Czech, Portret performatywny. Ślad, wymazywanie, nieobecność. Poznań 2018.
23. Zwrot performatywny w estetyce. Red. L. Bieszczad. Kraków 2013.

Issue:

1

Start page:

258

End page:

266

Resource type:

Tekst

Detailed Resource Type:

Recenzje

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.21

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style: