Metadata language
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Place of publishing: Date issued/created: Date on-line publ.: Subject and Keywords:glottodydaktyka ; nauczanie języka węgierskiego jako obcego ; nauczanie języka polskiego jako obcego ; internacjonalizmy
Abstract:Internacjonalizmy są jednym ze środków wspierających ucznia podczas nauki języka obcego. Szczególnie ważną rolę odgrywają wówczas, gdy język docelowy w dużym stopniu różni się od języka wyjściowego, jak to jest np. w relacji polski – węgierski. Niniejszy artykuł prezentuje badanie, którego celem jest sprawdzenie, czy autorzy podręczników do nauki języków polskiego i węgierskiego jako obcych wykorzystują słownictwo internacjonalne po to, by ułatwić przyswajanie tychże języków. Kontrastywna analiza liczbowa inwentarzy podręczników pozwala nie tylko na przedstawienie i porównanie stopnia ich internacjonalizacji, ale także na refleksję na temat przyczyn zaobserwowanych różnic.
Relation: Volume: Start page: End page: Resource type: Detailed Resource Type: Format: Resource Identifier: Language: Language of abstract: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Access: