Język metadanych
Człowiek w płomieniach. Mityczna wyobraźnia Artura Pałygi
Inny tytuł: Twórca: Wydawca: Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis:21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Temat i słowa kluczowe:dramat ; mit ; wyobraźnia ; sacrum ; profanum ; symbol ; ogień ; Mircea Eliade
Bibliografia:
1. Eliade M., Inicjacja, obrzędy, stowarzyszenia tajemne, przeł. K. Kocjan, Kraków 1997.
2. Eliade M., Mefistofeles i androgyn, przeł. B. Kupis, Warszawa 1994.
3. Eliade M., Mity, sny i misteria, przeł. K. Kocjan, Warszawa 1999.
4. Eliade M., Próba labiryntu. Rozmowy z Claude-Henri Rocquetem, przeł. K. Środa, Warszawa 1992.
5. Eliade M., Religia, literatura i komunizm. Dziennik emigranta (1945-1969), przeł. A. Zagajewski, Londyn 1990.
6. Eliade M., Sacrum i profanum: o istocie religijności, przeł. R. Reszke, Warszawa 1996.
7. Eliade M., Sacrum. Mit. Historia. Wybór esejów, przeł. A. Tatarkiewicz, Warszawa 1993.
8. Eliade M., Traktat o historii religii, przeł. J. Wierusz-Kowalski, Łódź 1993.
9. Jak zostać Skłodowską [z Arturem Pałygą rozmawia Justyna Jaworska], Dialog” nr 7-8, 2016.
10. Nietzsche F., Wiedza radosna, przekł. L. Staff, Warszawa 1906-1907.
11. Pałyga A., Łuskanie reguł, „Teatr” 2019 nr 7-8.
12. Pałyga A., Neokorzenie, „Teatr” 2018 nr 10.
13. Pałyga A., Powrót bogów, Kraków 2017.
14. Passini P., komentarz na okładce tomu dramatów: A. Pałyga, Powrót bogów, Kraków 2017.
15. Rega A., Człowiek w świecie symboli. Antropologia filozoficzna Mircei Eliadego, Kraków 2001.
16. Skarżyńska B., Mircea Eliade w Polsce. Recepcja religioznawczo-kulturowa, Warszawa 2009.
0867-0633 ; 10.18318/td.2020.6.16
Źródło:IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Język: Język streszczenia: Prawa:Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasady wykorzystania:Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Digitalizacja:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Lokalizacja oryginału:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Dofinansowane ze środków: Dostęp: