Metadata language
Zaangażowani i niezrozumiali. Kilka uwag o młodej polskiej poezji współczesnej
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description:21 cm ; Pol. text, eng. summary
Subject and Keywords:young Polish poetry today ; commitment ; complicating form ; incomprehensibility
References:
1. B. Bodzioch-Bryła, Sploty: przepływy, architek(s)tury, hybrydy. Polska e-poezja w dobie procesualności i konwergencji, WAM, Kraków 2019.
2. K. Irzykowski, Czyn i słowo oraz Fryderyk Hebbel jako poeta konieczności, Lemisz i szpada przed sądem publicznym, prolegomena do charakterologii, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1980.
3. A. Kałuża, Pod grą. Jak dziś znaczą wiersze, poetki i poeci, Universitas, Kraków 2015.
4. A. Kałuża, Splątane obiekty. Przechwycenia artystyczno-literackie w niewspółmiernym świecie, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019.
5. Cz. Miłosz, Nieobjęta ziemia (1984), w: tegoż: Wiersze, t. 4, Znak, Kraków 2004.
6. A. Okopień-Sławińska Metafora bez granic, w tejże: Semantyka wypowiedzi poetyckiej (Preliminaria), Ossolineum, Warszawa 1985.
7. A. Świeściak, Lekcje nieobecności. Szkice o najnowszej poezji polskiej (2001–2010), Instytut Mikołowski, Mikołów 2010.
8. A. Świeściak, Współczynnik sztuki. Polska poezja awangardowa i postawangardowa między autonomią i zaangażowaniem, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019.
9. N.N. Taleb, Czarny łabędź. Jak nieprzewidywalne zdarzenia rządzą naszym życiem, przeł. O. Siara, Zysk i S-ka, Poznań 2020.
10. E. Winiecka, Poszerzanie pola literackiego. Studia o literackości w internecie, Universitas, Kraków 2020.
0867-0633 ; 10.18318/td.2020.5.2
Source:IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Terms of use:Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by: Access: