Metadata language
Frostpunk – tęsknota za biopolityką stanu wyjątkowego
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description:21 cm ; Pol. text, eng. summary
Subject and Keywords:Frostpunk ; 11 bit studios ; biopolitics ; hermeneutics of video games ; game studies ; videogames ; strategic games ; apocalypse
References:
1. A. Bielik-Robson, The messiah and the great architect: on the difference between the messianic and the utopian, "Utopian Studies" 2018, vol 29, nr 2.
2. A. Blaim, Theses on Synecdoche and Utopia, w: Spectres of Utopia. Theory, Practice, Conventions, red. A. Blaim, L. Gruszewska-Blaim, Peter Lang, Warszawa 2012.
3. A. Zgorzelski, Born of the Fantastic, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2004.
4. F. Jameson, Archeologie przyszłości, przeł. M Płaza, M. Frankiewicz, A. Miszk, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
5. Frostpunk, prod. 11 bit studios, wyd. 11 bit studios, 2018, PC.
6. G. Agamben, Homo Sacer. Suwerenna władza i nagie życie, Przeł. M. Salwa, Prószyński i spółka, Warszawa 2008.
7. IGN, 02.05.2018, https://pl.ign.com/frostpunk/16373/review/recenzja-gry-frostpunk, [05.02.2019].
8. J. Derrida, O apokalipsie. O apokaliptycznym tonie przyjętym niedawno w filozofii. Nie, apokalipso, nie teraz, przeł. I. Boruszkowska, K. Wojtasik, Eperons-Ostrogi, Kraków 2018.
9. J. Momro, Wirtualność i apokalipsa. Dwa nowoczesne paradygmaty realizmu, "Teksty Drugie" 2012, nr 4.
10. J. N. Thon, Transmedial narratology and contemporary media culture, w: Storyworlds across Media: Toward a Media-Conscious Narratology, red. M.-L. Ryan, J. N. Thon, University of Nebraska Press, London 2014.
11. K. Kaczmarczyk, Narratologia transmedialna. Założenia, cele, wyzwania, "Tekstualia" 2015, nr 4.
12. K. M. Maj, Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych, Universitas, Kraków 2015.
13. K. M. Maj, Eutopie i dystopie. Typologia narracji utopijnych z perspektywy fiolozoficznoliterackiej, "Ruch Literacki" 2014, nr 2.
14. L. T. Sargent, The three faces of utopianism revisited, "Utopian Studies" 1994, vol 5, nr 1.
15. M. Kłosiński, Hermeneutyka gier wideo. Interpretacja, immersja, utopia, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2018.
16. D. Pike, Steampunk and the Victorian City, w: Like clockwork. Steampunk pasts, presents and futures, red. R. A. Bowser, B. Croxall, University of Minnesota Press, London 2016.
17. M. Ratajczak, Poza paradygmat immunizacji: biopolityka w projekcie filozoficznym Roberta Esposita, "Praktyka teoretyczna" 2011, nr 2-3.
18. M. Schulzke, The critical power of virtual dystopias, "Games and culture" 2014, vol 9, nr 5.
19. P. Cembrzyńska, Wieża Babel. Nowoczesny projekt porządkowania świata i jego dekonstrukcja, Universitas, Kraków 2012.
20. P. Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, Universitas, Kraków 2016.
21. P. Musiał, D. Wójcik, Muzyczna strona polskich gier video (i nie tylko). Wywiad z Piotrem Musiałem, "Biały Kruk" 2017, nr 2, s. 5. http://magazyn.bialykruk.org/piotr-musial-o-muzycznej-stronie-gier-video/, [05.02.2019].
22. Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, w przekładzie z języków oryginalnych opracował zespół biblistów polskich z inicjatywy Benedyktynów Tynieckich, Pallottinum, Poznań 2002.
23. R. Esposito, Pojęcia polityczne. Wspólnota, immunizacja, biopolityka, przeł. K. Burzyk, M.Burzyk, M. Surma-Gawłowska, J. T. Ugniewska-Dobrzańska, M. Wrana, Universitas, Kraków 2015.
24. Strona domowa gry Frostpunk, http://www.frostpunkgame.com/, [05.02.2019].
25. T. Sławek, Akro/nekro/polis: wyobrażenia miejskiej przestrzeni, w: Pisanie miasta - czytanie miasta, red. A. Zeidler-Janiszewska, Poznań 1997.
0867-0633 ; 10.18318/td.2020.1.18
Source:IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Terms of use:Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:European Union. European Regional Development Fund ; Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.
Access: