Metadata language
Model dynamiczny procesu edukacyjnego z uwzględnieniem niejednorodności cech kandydatów na studia
Subtitle:Raport Badawczy = Research Report ; RB/46/2005
Creator: Publisher:Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
Place of publishing: Date issued/created: Description:25 pages ; 21 cm ; Bibliography p. 25
Subject and Keywords: Abstract:W pracy przedstawiono pewne rozszerzenie proponowanego wcześniej modelu sieciowego procesu i modelu populacji studentów. Zakłada się tu, że linie ograniczenia finansowego lub intelektualnego nie stanowią zdeterminowanych progów odcinających części populacji lecz są mają charakter niejednoznaczny. Jako bardziej odpowiednie proponuje się tu zastosowanie funkcji przynależności z repertuaru środków logiki rozmytej lub rozpatrywanie przejścia osobnika o danych właściwościach do odpowiedniej klasy w kategoriach prawdopodobieństwa (to ostatnie podejście uzasadnione w przypadku odpowiednio licznych populacji). W celu zilustrowania opisanych rozważań skonstuowano prosty model uczelni, której procesami edukacyjnymi są pięcioletnie studia o identycznym programie i stałych parametrach odsiewu. Dane użyte w tym modelu są teoretyczne, ale oparto je na analizie wspólczynników promocji i odsiewu realnego procesu edukacyjnego - studiów czteroletnich.
Relation:Raport Badawczy = Research Report
Resource type: Detailed Resource Type: Source: Language: Language of abstract: Rights:Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Terms of use:Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Digitizing institution:Systems Research Institute of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of Systems Research Institute PAS
Projects co-financed by: Access: