Metadata language
Innowacyjność w sferze usług = Innovation in services
Subtitle:Przegląd Geograficzny T. 83 z. 4 (2011)
Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:services ; electronic services ; innovation
References:
1. Atuahene-Gima K., 1996, Differential potency of factors affecting innovation performance in manufacturing and services firms in Australia, Journal of Product Innovation Management, 13, s. 35–52.
2. Banachowicz E., 1998, Czy firma wszystko musi robić sama? Outsourcing w strategii zarządzania instytucją, Manager, 9, s. 17.
3. Banachowicz E., 2008, Centra usług wspólnych. Stan obecny i perspektywy rozwojowe, [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 313–326.
4. Barras R., 1986, Towards a theory of innovation in services, Research Policy, 15, 4, s. 161–173.
5. Barras R., 1990, Interactive innovation in financial and business services: The Vanguard of the service revolution, Research Policy, 19, 3, s. 215–237.
6. Bernardt Y., 2000, De innovativiteit van de Nederlandse dienstensector, EIM Business & Policy Research, Zoetermeer.
7. Brouwer E., 1997, Into Innovation: Determinants and Indicators, University of Amsterdam, Drukkerij Elinkwijk, Utrecht.
8. Clark C., 1940, The Conditions of Economic Progress, Macmillan, London.
9. Coombs R., Miles I., 2000, Innovation, measurement and services: the new problematique, [w:] J.S. Metcalfe, I. Miles (red.), Innovation Systems in the Service Economy, Measurement and Case Study Analysis, Kluwer Academic Publishers, Boston, s. 85–103.
10. Cooper R.G., de Brentani U., 1991, New industrial financial services: what distinguishes the winners, Journal of Product Innovation Management, 8, 2, s. 75–90.
11. Cyrek M., 2008, Poziom rozwoju sektora usług w Polsce w układzie międzywojewódzkim, [w:] A. Panasiuk, K. Rogoziński (red.), Usługi w Polsce – nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, Tom I, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 497, Ekonomiczne Problemy Usług, 20, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 239–245.
12. Daniels P.W., 1993, Services Industries in the World Economy, Blackwell, Oxford.
13. Daszkowska M., 1998, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
14. De Jong, J.P.J., Bruins, A.., Dolfsma, W., Meijaard, J., 2003, Innovation in Service Firms Explored: What, How and Why?, EIM Business & Policy Research, Zoetermeer.
15. Dominiak J. (red.), 2008, Przemiany w sferze usług w Polsce, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
16. Drejer I., 2003, Identifying innovation in surveys of services: a Schumpeterian perspective, Research Policy, 33, 3, s. 551–562.
17. Fisher A.G.B., 1935, The Clash of Progress and Security, Macmillan, London.
18. Flejterski S., Panasiuk A., Perenc J., Rosa G., 2005, Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
19. Gadrey J., 1992, L’ Economie des services, La Decouverte, Paris.
20. Gallouj F., Weinstein O., 1997, Innovation in services, Research Policy, 26, 4–5, s. 537–556.
21. Hauknes J., 1998, Services in Innovation, Innovation in Services, SI4S Final Report, Studies in Technology, Innovation and Economic Policy (STEP) Group, Oslo.
22. Hertog P., 2000, Knowledge-intensive business services as co-producers of innovation, International Journal of Innovation Management, 4, 4, s. 491–528.
23. Hill T.P., 1977, On goods and services, Review of Income and Wealth, 23, 4, s. 315–338.
24. Howells J.R.L., Tether B.S., 2004, Innovation in Services: Issues at Stake and Trends – A Report for the European Commission”, INNO-Studies 2001: Lot 3 (ENTR-C/2001), Brussels, www.archive.europeinnova.eu (portal Europe Innova, 12.04.2011).
25. Illeris S., 1996, The Service Economy. A Geographical Approach, John Wiley & Sons, Chichester-New York-Brisbane-Singapore.
26. Ilnicki D., 2009, Przestrzenne zróżnicowanie poziomu rozwoju usług w Polsce. Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania badań, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, 11, Wrocław.
27. Jakubowicz E., 1993, Podstawy metodologiczne geografii usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
28. Jakubowicz E., 2000, Rola usług „nowych” w przekształceniach systemu miast regionu dolnośląskiego, [w:] J. Słodczyk (red.), Społeczne, gospodarcze i przestrzenne przeobrażenia miast, Uniwersytet Opolski, Opole, s. 177–186.
29. Kłos M., 2007, Outsourcing – koncepcja wzmocnienia konkurencyjności, [w:] T. Bernat (red.), Przedsiębiorstwo i państwo – wybrane problemy konkurencyjności, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 19–29.
30. Kuźnar A., 2008, Długofalowe tendencje wzrostu roli usług w handlu międzynarodowym, [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 101–124.
31. Liberska B., 2008, Globalizacja a offshoring usług sektora IT, [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 237–254.
32. Maleszyk E., 2009, Outsourcing i offshoring - swiatowe tendencje w polskim sektorze usług, [w:] B.Słomińska (red.), Usługi w Polsce 2006-2008, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 198-203.
33. Matusiak K.B. (red.), 2008, Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
34. Mielcarek P., 2008, Uwarunkowania zastosowania outsourcingu w działalności gospodarczej, [w:] J. Dominiak (red.), Przemiany w sferze usług w Polsce, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
35. Miles I., 2000, Services innovation: coming of age in the knowledge-based economy’, International Journal of Innovation Management, 4, 4, s. 371–389.
36. Miles I., 2005, Innovation in services, [w:] J.Fagerberg, D. Mowery, R.R. Nelson (red.), The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, Oxford, s. 433–458.
37. Niedzielski P., Rychlik K., Markiewicz J., 2008, Innowacyjność przedsiębiorstw sektora usług – nowe ścieżki rozwoju. Materiały IV Konferencji Naukowej z cyklu: Wiedza i Innowacje, Fundusze Unijne w rozwoju nauki i gospodarki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, http://www.instytut.info/IVkonf/referaty/Niedzielski.pdf (strona Instytutu Wiedzy i Innowacji, 12.04.2011).
38. Nowosielska E., 1994, Sfera usług w badaniach geograficznych: główne tendencje rozwojowe ostatniego dwudziestolecia i aktualne problemy badawcze, Zeszyty IGiPZ PAN, 22, Warszawa.
39. Nowosielska E., 2000, Sektor usług w aglomeracji warszawskiej 1992–1997: przemiany strukturalne i tendencje rozwoju, Dokumentacja Geograficzna, 17, IGiPZ PAN, Warszawa.
40. OECD Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data – Oslo Manual, 1992, 1997, 2005, OECD/Eurostat, Paris.
41. Oleński J., 2005, Outsourcing w e-administracji. Korzyści ekonomiczne i granice outsourcingu w e-administracji, www.e-administracja.org.pl/baza_wiedzy/, 10.04.2011.
42. Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, 2008, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa (tłumaczenie OECD... Oslo Manual, 2005, OECD/Eurostat, Paris).
43. Promoting Innovation and Growth in Services, 2000, Organisation for Economic Cooperation and Development, Paris.
44. Puślecki Z., 2008, Nowoczesne formy świadczenia usług w skali międzynarodowej. Wprowadzenie do problematyki, [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 155–168.
45. Rogoziński K., 2000a, Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE, Poznań.
46. Rogoziński K., 2000b, Nowy marketing usług, Wydawnictwo AE, Poznań.
47. Rogoziński K., 2004, Innowacyjność i nowa taksonomia usług, Wiadomości Statystyczne, 4, 1, s. 43–55.
48. Rogoziński K. (red.), 2000, Transformacja w usługach. Sektor usług w Polsce w latach 1990–1999, Wydawnictwo AE, Poznań.
49. Rostropowicz P., 2002, Wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju sektora usług, [w:] Materiały konferencji naukowej: „Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy”, 26–28 IX 2002 r., Rzeszów, www.univ.rzeszow.pl/nauka/konferencje (strona internetowa Uniwersytetu Rzeszowskiego, kwiecień 2011 r.).
50. Rybiński K., 2008, Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć, trendy i bariery rozwojowe, [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 169–188.
51. Schumpeter J.A., 1960, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
52. Sirilli G.,. Evangelista R ., 1998, Technological innovation in services and manufacturing; Results from an Italian study’, Research Policy, 27, 9, s. 881–899.
53. Tokarz A., 2009, Zasoby ludzkie jako determinanta innowacyjności przedsiębiorstw usługowych, Materiały konferencji: Zarządzanie organizacjami usługowymi, Poznań http://www.uslugi.ue.poznan.pl/file/129_462938426.doc (12.04.2011).
54. Trocki M., 2001, Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
55. Werner P., 2003, Geograficzne uwarunkowania rozwoju infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Polsce, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych UW, Warszawa.
56. Werwicki A., 1998, Zmiany paradygmatu geografii usług, Przegląd Geograficzny, 70, 3-4, s. 249–267.
57. Zimniewicz K., 2000, Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
File size 0,5 MB ; application/pdf
Resource Identifier:0033-2143 ; 10.7163/PrzG.2011.4.1
Source:CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.181, Cz.3136, Cz.4187 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Geography and Spatial Organization of the Polish Academy of Sciences
Original in: Projects co-financed by:European Union. European Regional Development Fund ; Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure
Access: