Metadata language
"Czytanie teatru I", Anna Ubersfeld, przeł. i indeksy oprac. Joanna Żurowska, Warszawa 2002
Subtitle:Pamiętnik Literacki, Z. 2 (2004)
Creator: Publisher:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:theatre ; drama ; theatre studies ; actantial model ; performance ; theatrical communication ; character in a drama ; character as a text ; space in theatre ; time in theatre
References:
1. Ch. Balme, Wprowadzenie do nauki o teatrze. Przeł., uzup. W. Dudzik, M. Leyko. Warszawa 2002.
2. A. J. Greimas, Sémantique structurale. Paris 1966; Du sens. Paris 1970.
3. T. Kowzan, Znak i teatr. Warszawa 1998.
4. H. Markiewicz, Postać literacka i jej badanie. W zb.: Autor, podmiot literacki, bohater. Red. A. Martuszewska, J. Sławiński. Wrocław 1983, s. 93-108.
5. P. Pavis, Dictionnaire du théâtre. Paris 1987.
6. P. Pavis, Słownik terminów teatralnych. Przeł., oprac., uzup. S. Świontek. Słowo wstępne A. Ubersfeld. Wrocław 1998.
7. M. Pfister, Das Drama. Theorie und Analyse. Munchen 1994.
8. D. Ratajczakowa, Sługa dwóch panów. „Teksty Drugie” 1990, nr 5/6, s. 80-92.
9. K. Ruta-Rutkowska, rec. : A. Ubersfeld, Lire le théâtre III. Le dialogue de théâtre. „Pamiętnik Literacki” 2001, z. 4, s. 229-238.
10. S. Skwarczyńska, Zagadnienie dramatu. W: Studia i szkice literackie. Warszawa 1953.
11. I. Sławińska, Odczytywanie dramatu. Warszawa 1988.
12. É. Souriau, Les Deux cent mille situations dramatiques. Paris 1950.
13. S. Świontek, Dialog, dramat, metateatr. (Z problemów teorii tekstu dramatycznego). Łódź 1990.
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Language: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Access: