Struktura obiektu
Tytuł:

Recepcja szkolna i uniwersytecka twórczości Friedricha Hebbla w Galicji (1890-1939)

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 2 (2004)

Twórca:

Sadkowska, Katarzyna

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2004

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2018-2019: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Temat i słowa kluczowe:

twórczość Friedricha Hebbla ; recepcja szkolna ; recepcja uniwersytecka ; Galicja ; katedra germanistyczna w Krakowie ; katedra germanistyczna we Lwowie ; Uniwersytet Jagielloński ; prace doktorskie

Bibliografia:

1. A. Aliśkiewicz, Friedrich Hebbels Ästhetische Ansichten. Brody 1900.
2. Z. Bass, Hebbel und Ibsen. W: SD c.k. Wyższej Szkoły Realnej w Śniatyniu za rok 1913. Śniatyń 1913.
3. G. Brandes, Henryk Ibsen. Przeł. J. Klemensiewiczówna. Lwów 1901.
4. M. Byran, Intercultural Education and Foreign Language Teaching. „Word Studies Journal” 1990, nr 1, s. 5.
5. Z. Czerny, Kongres międzynarodowy. Interpretacja tekstów i kanon lektur literackich. „Neofilolog” 1931, z. 3.
6. O. Dobijanka-Witczakowa, Historia Katedry Germanistyki w Uniwersytecie Jagiellońskim. W zb.: Wydział Filologiczny Uniwersytetu Jagiellońskiego. Historia katedr. Red. W. Taszycki, A. Zaręba. Kraków 1964, s. 349-365.
7. H.H. Egglmaier, Entwicklungslinien der neueren deutschen Literaturwissenschaft in Österreich in der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts und zu Beginn des 20. Jahrhunderts. Institutionelles-Wissenschaftspolitisches-Bildungsgeschichtliches. W zb.: Wissenschaftsgeschichte der Germanistik im 19. Jahrhundert. Red. J. Fohrmann, W. Voßkamp. Stuttgart 1994.
8. M. Friedländer, Zakres nauki o kulturze w nauczaniu języka niemieckiego. „Neo- filolog” 1930, z. 3.
9. M. Gierlak, Zygmunt Łempicki als Lehrbücherautor. Zum Deutschlandbild in den polnischen Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache. W zb.: Kulturtransfer Polen-Deutschland. Wechselbeziehungen in Sprache, Kultur und Gesellschaft. Red. K. Sauerland. Bonn 1999.
10. Hebbels Werke in zehn Teilen. Hrsg. Th. Poppe. Cz. 9: Tagebücher 1. Berlin 1912.
11. H. Ibsen, Kaiser und Galiläer. W: Gesammelte Werke. Übertragen E. Brasewetter. Erläutert L. Passarge. T. 1. Leipzig, b.r.
12. R. Ingarden, O dziele literackim. Badania z pogranicza ontologii, teorii języka i filozofii literatury. Przeł. M. Turowicz. Warszawa 1960.
13. Inwentarz akt wydziałów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Red. J. Michalewicz. Kraków 1997.
14. Katedra i seminarium filologii germańskiej. 1851-1939. Archiwum UJ, sygn. WF II 157.
15. A. Kleczkowski, Germanistyka, anglistyka i skandynawistyka w Polsce. Kraków 1948.
16. D. Kopp, Deutsche Philologie und Erziehungssystem. W zb.: Wissenschaftsgeschichte der Germanistik im 19. Jahrhundert. Red. J. Fohrmann, W. Voßkamp. Stuttgart 1994.
17. K. A. Kuczyński, Richard Maria Werner und sein Lemberger Hebbel-Kreis. Hebbel-Forschung in Polen. „Hebbel-Jahrbuch” 1988, s. 127-131.
18. K. A. Kuczyński, Zygmunt Łempicki i polska germanistyka okresu międzywojennego. W zb.: Z dziejów germanistyki historycznoliterackiej w Polsce. Red. K. A. Kuczyński. Łódź 1991.
19. A. Schumann, Die Ausgaben von Hebbels Tagebüchern. Ein Problemfall der literarischen Kanonbildung. W zb.: Studien zu Hebbels Tagebüchern. Red. G. Häntzschel. München 1994.
20. I. Sikora, Literatura Młodej Polski w szkolnej edukacji polonistycznej. T. 1 : Od końca XIX wieku do roku 1939. Wrocław 1995.
21. K. W. F. Solger, Erwin. Vier Gespräche über die Kunst. T. 1-2. Berlin 1818.
22. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. II. Gimnazjum z językiem wykładowym polskim w Stanisławowie za rok szkolny 1912-1913. Stanisławów 1913.
23. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. Gimnazjum III. we Lwowie za rok szkolny 1914. Lwów 1914.
24. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. Gimnazjum V. we Lwowie za rok szkolny 1907. Lwów 1907.
25. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. Gimnazjum V. we Lwowie za rok szkolny 1909. Lwów 1909.
26. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. Gimnazjum VI. we Lwowie za rok szkolny 1911/12. Lwów 1912.
27. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. Gimnazjum VII. im. Tadeusza Kościuszki za rok 1913/14. Lwów 1914.
28. Sprawozdanie Dyrekcji c.k. Wyższego Gimnazjum I. z językiem wykładowym polskim w Tarnopolu za rok szkolny 1913. Tarnopol 1913.
29. Sprawozdanie Dyrekcji Państwowego Gimnazjum w Bielsku za rok szkolny 1933/34. Cieszyn 1934.
30. Sprawozdanie Dyrekcji Państwowego Gimnazjum z językiem wykładowym niemieckim w Bielsku za rok szkolny 1931/32. Bielsko 1932.
31. Sprawozdanie Komisji Wydziału Filologicznego UJ. Teczka Katedra i seminarium filologii germańskiej. 1851-1939. Archiwum UJ, sygn. WF II 157.
32. J. Świerzowicz, Bóg, człowiek i świat u Fryderyka Hebbla. W: SD Gimnazjum Klasycznego w Trzemesznie za rok 1932/33. Trzemeszno 1933.
33. A. de Tocqueville, Dawny ustrój i rewolucja. Przeł. A. Wolska. Wstęp J. Szacki. Warszawa 1970.
34. R. M. Werner, Hebbel. Ein Lebensbild. Berlin 1905.
35. Z. Żygulski, Ibsen i ibsenizm. „Kwartalnik Neofilologiczny” 1956, z. 4,
36. Z. Żygulski, Sto lat filologii germańskiej w Polsce. W zb.: Z dziejów germanistyki historycznoliterackiej w Polsce. Red. K. A. Kuczyński. Łódź 1991, s. 229-245.

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

187

Strona końc.:

206

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: