@misc{Nadolska-Styczyńska_Anna_Nie_2016, author={Nadolska-Styczyńska, Anna}, volume={14}, copyright={Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony}, journal={Journal of Urban Ethnology}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2016}, language={pol}, abstract={Artykuł dotyczy przemian, jakie nastąpiły w ciągu ostatnich 35 lat w polskiej edukacji muzealnej. Autorka, która w latach 80. XX wieku rozpoczynała swoją pracę w muzeum od prowadzenia lekcji muzealnych i organizowania konkursów, charakteryzuje główne cechy ówczesnej działalności edukatorów oraz analizuje kierunki zmian, jakie nastąpiły w tym zakresie po roku 2000. Omawia je na przykładzie projektów realizowanych przez Muzeum Miejskie w Żorach oraz Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Zwraca uwagę na takie cechy jak integralność, interdyscyplinarność i wielopłaszczyznowość tych działań, a także podkreśla znaczenie doboru właściwych metod w badaniach nad edukacją muzealną}, title={Nie tylko lekcje i oprowadzanie. Kilka uwag o polskiej edukacji muzealnej i sposobach jej badania}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl./Content/61706/PDF/WA308_81116_P714_Nie-tylko-lekcje_I.pdf}, keywords={muzealnictwo, edukacja}, }