@misc{Szczepańska_Magdalena_Stan_2015, author={Szczepańska, Magdalena}, volume={40}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska}, journal={Studia Obszarów Wiejskich}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2015}, publisher={PAN IGiPZ}, publisher={PTG}, language={pol}, abstract={Edukacja prokrajobrazowa, uwzględniająca regionalne walory i kulturowe uwarunkowania, odgrywa szczególną rolę w kształtowaniu obszarów wiejskich. Badania ankietowe przeprowadzone wśród studentów kierunków Gospodarka Przestrzenna, Architektura Krajobrazu i Turystyka i Rekreacja wykazały wpływ specyfiki kształcenia na różnice w postrzeganiu krajobrazu kulturowego obszarów wiejskich. W badaniu ankietowym studenci wykazywali braki w wiedzy z zakresu krajobrazu kulturowego, co w przyszłości może negatywnie wpłynąć na interpretację i kształtowanie przestrzeni wiejskiej. Wyniki analizy porównawczej esejów pt. Idealna wieś oraz problemowych opracowań zaliczeniowych dotyczących koncepcji zagospodarowania terenu wykazały, że zachodzi konieczność wymiany wiedzy i doświadczeń studentów różnych kierunków (np. poprzez międzyuczelniane warsztaty, wspólne praktyki / zajęcia terenowe, wystawy projektów). Przeprowadzone badania oraz analiza treści kształcenia dla wybranych kierunków wskazują na potrzebę ujęcia treści związanych z kształtowaniem krajobrazu, zwłaszcza obszarów wiejskich, w ramach odrębnego kształcenia, gdyż wiedza przekazana w tym zakresie w dotychczasowej formie może ulegać rozmyciu.}, title={Stan wiedzy prokrajobrazowej studentów na tle treści kształcenia = Students' landscape-oriented knowledge in comparison to educational program}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl./Content/58059/PDF/WA51_78060_r2015-t40_SOW-Szczepanska.pdf}, keywords={obszary wiejskie, krajobraz i dziedzictwo kulturowe, treści i efekty kształcenia, edukacja prokrajobrazowa, edukacja regionalna i artystyczna}, }