@misc{Długosz_Piotr_Stare_2012, author={Długosz, Piotr}, number={1 (154)}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0}, address={Warszawa}, journal={Wieś i Rolnictwo}, howpublished={online}, year={2012}, publisher={Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk}, language={pl}, abstract={Artykuł prezentuje wyniki badań nad nierównościami edukacyjnymi wśród młodzieży wiejskiej. Do zebrania materiału empirycznego zastosowano metodę sondażu ankietowego na próbie 830 gimnazjalistów. Wyniki analizy pokazują, że nadal utrzymuje się wpływ statusu społecznego na szkolne osiągnięcia. Kapitał społeczny, kulturowy i finansowy oraz udział w korepetycjach i zajęciach dodatkowych mają wpływ na wyniki nauczania. Badania identyfikują też nowe ogniwa nierówności edukacyjnych. Tylko 9% wiejskich gimnazjalistów wyraża chęć nauki w najlepszych szkołach licealnych. Są to jednostki z wysokim kapitałem społecznym, kulturowym, ekonomicznym, z dużymi osiągnięciami szkolnymi, biorące udział w zajęciach dodatkowych i korepetycjach.}, title={Stare i nowe nierówności edukacyjne wśród młodzieży wiejskiej}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl./Content/242466/wir_2012_1_154_132_145.pdf}, keywords={młodzież wiejska, analiza korelacyjna, nierówności edukacyjne, reforma edukacji}, }