@misc{Chorób_Roman_Marketingowe_2010, author={Chorób, Roman}, number={2 (147)}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0}, address={Warszawa}, journal={Wieś i Rolnictwo}, howpublished={online}, year={2010}, publisher={Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk}, language={pl}, abstract={W opracowaniu podjęto próbę określenia wpływu i znaczenia działań marketingowych w procesach integracyjnych zachodzących między rolnictwem a przemysłem przetwórczym. Dokonano również krótkiej charakterystyki grup marketingowych jako przykładu integracji producentów rolnych. W sferze integracji rolnictwa z przemysłem spożywczym marketing spełnia niejako dwojaką rolę: po pierwsze integruje pionowo, wzmacniając więzi, po drugie wspomaga strategię osiągania sukcesu na rynku, bez czego nie ma wystarczających korzyści atrakcyjnych dla zintegrowanych stron. Marketing w układzie pionowo zintegrowanym z wiodącą rolą przemysłu spożywczego stwarza warunki do rynkowej ekspansji, zmniejsza barierę zbytu płodów rolnych, poprawia i stabilizuje opłacalność produkcji, redukując niewydolność dochodową gospodarstw rolnych, dostarcza informacji o potrzebach konsumentów żywności i ułatwia podejmowanie decyzji strategicznych. Powstawanie grup producenckich (marketingowych), zwłaszcza w warunkach rozdrobnionego rolnictwa, jest korzystne nie tylko dla samych producentów rolnych, ale także dla całej sieci handlu hurtowego i detalicznego oraz zakładów przetwórczych.}, title={Marketingowe grupy producentów rolnych jako determinanta rozwoju obszarów wiejskich}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl./Content/241845/wir_2010_2_147_158_172.pdf}, keywords={marketing, grupa producencka, procesy integracyjne, rolnictwo, przemysł spożywczy}, }