@misc{Kotlarska_Irmina_Materiały_2019, author={Kotlarska, Irmina}, volume={33}, copyright={Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony}, address={Kraków}, journal={Socjolingwistyka}, howpublished={online}, year={2019}, publisher={Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk}, language={pol}, abstract={W opracowaniu przedstawiono materiały do nauki języka angielskiego jako rzadko wyzyskiwane źródłado badań przeszłości polsko-angielskich kontaktów językowo-kulturowych. Ogląd tekstów edukacyjnychpozwolił prześledzić czynniki decydujące o wysokim prestiżu języka angielskiego wśród Polaków,zaobserwować sposoby wykorzystania elementów kultury anglosaskiej w celach wychowawczych,wskazać rodzaje zjawisk interferencyjnych możliwych do analizowania w tekstach pisanych przez osobybilingwalne. Obserwacje przeprowadzono zgodnie z założeniami lingwistyki antropologicznej, akcentującejzwiązki między człowiekiem, językiem i kulturą w badaniach nad sposobem używania językaprzez naszych przodków.}, type={Tekst}, title={Materiały do nauki języka angielskiego wydawane od końca XVIII do połowy XX wieku jako źródła badań polsko-angielskich kontaktów językowych. Prolegomena badawcze}, URL={http://rcin.org.pl./Content/164627/PDF/10_Kotlarska.pdf}, keywords={teksty dydaktyczne, polsko-angielskie kontakty językowe, katalog tekstów}, }