@misc{Nowina-Sroczyńska_Ewa_Moc_2020, author={Nowina-Sroczyńska, Ewa}, volume={18}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0}, journal={Journal of Urban Ethnology}, address={Kraków}, howpublished={online}, year={2020}, publisher={Instytut Archeologii i Etnologii PAN}, language={pol}, abstract={Autorka wyjaśnia przyczyny, dla których poszukuje filmów etnograficznych poza etnografią. O roli i statusie filmu etnograficznego pisze na podstawie trzech dokumentów Wernera Herzoga. Autorka analizuje je z perspektywy antropologicznej. Postulat reżysera o nieadekwatności współcześnie tworzonych obrazów (w tym obrazów filmowych) do stanu cywilizacji „śledzi” w filmowych egzemplifikacjach, skupiając się na epifanicznych krajobrazach artysty i na jego „mitycznej świadomości”. Propozycja wyjścia poza film obserwacyjny, bazujący na racjonalnym paradygmacie, czerpie właśnie z twórczości ostatniego romantycznego Mistrza kina}, title={Moc filmowego obrazu. Herzog i epifanie}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl./Content/154633/PDF/WA308_188593_P714_Moc-filmowego-obrazu_I.pdf}, keywords={Werner Herzog, epifania, mity apokaliptyczne, dokument etnograficzny}, }